1 בספט׳ 2015

בתוך הקופסה


היום החלה שנת הלימודים החדשה ואיתה התפקיד הקבוע שלי, הכנת קופסאות אוכל לשלושת הילדים. שני הגדולים אמנם עצמאיים ומכינים לבד, אבל עדיין, אני מפקחת, ולקטן שהולך לגן, אני מכינה. בדרך כלל, הקופסה כוללת סנדוויץ ופרי, אבל לפעמים מתחשק לי להתפרע ואני שמה להם מאפין או ירקות חתוכים בצורות מעניינות. על בנטו, קופסת האוכל היפנית העמוסה בכל טוב מגרה עיניים וחיך, קראתי כבר מזמן, ולכן כשראיתי שניבה קרן אור הולכת להוציא ספר על בנטו במימון המונים, ישר תמכתי בפרוייקט. 

היום, בתזמון מושלם עם פתיחת שנת הלימודים, הגיע אלי הספר "בתוך הקופסה" בדואר, והוא פשוט נהדר! הספר מעוצב כמו חוברת קומיקס, עם ציורים בסגנון מנגה (קומיקס יפני), שצייר בנה של ניבה, מתן קרן. ההסברים ברורים ופשוטים, וכך גם המתכונים, שחלקם לאוכל יפני (סוף סוף מתכון לסלט גזר וצנוניות!) וחלקם לאוכל ישראלי או מתפוצות אחרות, אבל כזה שממש מתאים לשים בקופסה. 

 


אהבתי במיוחד את המודעות לאכילה בריאה - מומלץ להשתמש בקמח מלא או קמח חומוס, להקפיד על 5 צבעי ירקות ועל חלוקה נכונה לפחמימות, חלבונים וירקות, ועל אכילה איטית, שתורמת לעיכול תקין. בסוף הספר צילומים מעוררי תאבון ומעוררי השראה של קופסאות בנטו, והכל קאוואי לגמרי.
נכון, הכנת בנטו לא מהירה כמו למרוח שני חצאי פיתה בקוטג' ולהוסיף תפוח, אבל זה הרבה יותר מזין, טעים ומחנך את הילדים לגיוון דרך משחק והנאה. עם קצת תכנון והכנה מראש, שגם בהם רצוי לשתף את הילדים, אפשר להפוך את ארוחות העשר למזינות ומהנות.

כשהילדים חזרו מבית הספר, נתתי להם לעיין בספר, ולבחור מה יככב בקופסה שלהם מחר (ברוב קולות זכה אוניגירי דוב, תמונות בקרוב). 

את הספר אפשר להשיג כאן.

2 תגובות:

  1. תודה יעל :) בנטו זה כייף, לכולם :) (ועל הדרך גם בריא- אז הרווח כפול!)

    השבמחק
  2. תודה גם לך ניבה על הספר המקסים, שהחזיר לי ולילדים שלי את החשק להכין בנטו.
    וכל הכבוד על העמידה האיתנה בפרוייקט שלקחת על עצמך, אני יודעת שזה לא היה פשוט.

    השבמחק

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: